Про перше рекламне агенство

Наше сучасне життя неможливо уявити без реклами. Креативна, яскрава і подеколи нав’язливо донесена до споживачів засобами масової комунікації інформація стала запорукою успішного просування товарів і послуг на ринку. Як жартують американці, у вартості банки «Coca-Cola» ціною у 5 доларів собівартість становить 1 долар, прибуток – 1 долар, витрати на рекламу – 3 долари.

Не дивлячись на те, що реклама міцно увійшла у наше життя, як вид бізнесу вона є, відносно, молодою. Перше рекламне агентство з’явилося 1786 року у  Лондоні, яке було створено Вільямом Тейлором. Про нього залишилося вкрай мало інформації, відомо що агенція виконувала роль посередника між рекламодавцями та видавцями газет, а її місцем розташування став район Warwick Square. Згодом вона отримала назву «Tayler & Newton».

Перша ж, в класичному розумінні, рекламна агенція, почала працювати у 1841 році в американському місті Філадельфія, а її засновником став успішний бізнесмен і торговець нерухомістю Волні Палмер.

Волні Палмер, засновник
першої рекламної агенції

Ринок рекламних послуг виявився настільки містким, що вже у 1850 році представництва компанії діяли, окрім Філадельфії, у Балтіморі, Бостоні та Нью-Йорку. А в довіднику компаній зазначалося, що фірма є уповноваженим агентом більшості найбільш відомих газет (двох третин) на території США і Канади, яка щоденно отримує заявки на оформлення підписки на ці газети та розміщення у них рекламних оголошень.

До нас дійшло дві версії заробітку грошей компанії: за першою – вона отримувала комісійну винагороду від вартості рекламних площ у газетах в розмірі 25%; а за другою – скупала вільні місця в газетах з метою їх подальшого перепродажу потенційним рекламодавцям. Хоча, на практиці, міг застосовуватися і мікс із цих способів. З огляду на ці факти, Волні Палмер не створював рекламу, а лише займався її розміщенням у засобах масової інформації, тобто був рекламним брокером (агентом). Але не слід думати, що Палмер був лише посередником – він активно пропагував рекламу серед американських бізнесменів, пояснював їм важливість та переваги донесення до цільової аудиторії інформації про наявні товари. У його розумінні реклама для бізнесу асоціювалася із ударом києм по більярдному шару.