Глобальні наслідки однієї агресивної рекламної кампанії

В сучасному інформаційному середовищі кожен із активних користувачів мережі Інтернет по кількадесят разів на день зіштовхується із таким малоприємним явищем як спам. Спам можна визначити як отримання на електронну пошту небажаних електронних повідомлень, які надсилаються з рекламною метою чи для завантаження неприйнятного програмного забезпечення і носять нав’язливо-дратівливий характер.

Консервована шинка «Spam

Одним із найбільших постачальників м’ясних консервів була фірма «Hormel foods Corporation» з міста Остін (штат Міннесота), яка випускала їх під торговою маркою «Spam» у напівкруглих та прямокутних консервних банках, кожна із яких була обладнана ключем-відкривалкою. Ще до початку ІІ Світової війни компанія прославилася нав’язливо-агресивною рекламною компанією консервованої шинки зі спеціями. «Золотий» час для її бізнесу припав на воєнні роки, коли попит на висококалорійні продукти тривалого зберігання був просто шалений, а консерви цієї марки поставлялися навіть у СРСР в рамках програми ленд-лізу.

Є дві версії походження назви Spam і обидві сходяться на думці що це абревіатура:

– у першому випадку, від фрази Shoulder of Pork and hAM – свинна лопатка та шинка;

– у другому випадку, від SPiced hAM – шинка із спеціями.

А основною причиною того, що ця реклама міцно врізалась у пам’ять простих американців та стала елементом їх народного фольклору була пісня, яка постійно лунала на радіо та розхвалювала продукцію компанії «Hormel foods Corporation».

«Spam, Spam, Spam, Spam

Hormel’s new miracle meat in a can

Tastes fine, saves time

If you want something grand, ask for SPAM».

Щось подібне пережили і мешканці колишнього Радянського Союзу, відразу після його розпаду у 1992-94 роках, коли в усіх засобах масової інформації (газетах, радіостанціях, телебаченні) лунали рекламні заклики купувати акції сумновідомої російської фінансової піраміди МММ.

Пройшли десятиліття, але рекламна кампанія «Hormel foods Corporation» 1935 року не забулася американцями. З розвитком комп’ютерної техніки та появою мережі Інтернет, з’явився новий вид бізнесу, пов’язаний із масовим розсиланням непотрібної інформації, яку американські програмісти, яким, мабуть, було притаманне гарне почуття гумору, згадавши рекламну кампанії консервованого м’яса «Spam», назвали спамом.